На базі коледжу працює психологічна служба
Психологічна допомога забеспечується практичним психологом.
Лавренко Олександра Андріївна, магістр психології у 2015 році ХНУ ім В.Н.Каразіна
Практичний психолог КЗ “ХФКСП” ХОР
Досвід роботи 8 років
Підвищення кваліфікації: “Арт-терапія у роботі з підлітками”, “Діти і війна. Навчання технік зцілення”.
Людина постійно стикається з різними проблемами, які намагається розв’язати самотужки. І через це доводить ситуацію до критичного моменту. І тільки тоді, як правило, люди звикли звертатися по допомогу. А все через те, що людині (особливо підліткам) важко визнати власні помилки або визнати, що їм не вистачає знань/мотивації або ресурсу, щоб вирішити проблемні питання – і це нормально.
Адже, це дуже важливо, зрозуміти – що самодопомога, це не тільки про самостійне вирішення проблем. ци самостійне визнання неспроможності та пошук різних методів, один з яких – звернення до фахівця.
Психолог допомагає адаптуватися до нових умов, повірити в себе, налагодити стосунки з близькими людьми, подолати кризові моменти у навчанні і роботі, пережити горе, краще зрозуміти життєву ситуацію і прийняти правильне рішення, подолати наслідки психологічної травми. Психолог надає психологічну допомогу учасникам освітнього процесу. Якщо це розуміють дорослі, то власним прикладом закладають культуру і молодому поколінню.
Основною метою діяльності психологічної служби коледжа є психологічний супровід педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя всіх його учасників освітнього процесу, педагогічних працівників, пошук найбільш ефективних форм і методів роботи зі підлітками, які б відповідали потребам суспільства, так і враховуючі індивідуальні потреби особистості; створення умов для повноцінного особистісного розвитку, соціалізації, професійного становлення і життєвого самовизначення.
Діяльність психологічної служби в сучасних умовах також спрямована на подолання негативних психологічних наслідків складних соціально-політичних подій в Україні; на формування здорового психологічного клімату у шкільному, викладацькому колективі і закладі в цілому; на сприяння соціально-психологічному захисту та надання психологічної допомоги постраждалим, переселеним, біженцям, родичам загиблих, тощо.
Основні напрями роботи:
- Якщо дитину часто критикують – він вчиться засуджувати.
- Якщо дитині часто демонструють ворожість – він вчиться битися.
- Якщо дитину часто висміюють – він вчиться бути боязким.
- Якщо дитину часто ганьблять – він вчиться відчувати себе винуватим.
- Якщо до дитини часто бувають поблажливими – він вчиться бути терплячим.
- Якщо дитину часто підбадьорюють – він вчиться упевненості в собі.
- Якщо дитину часто хвалять – він вчиться оцінювати.
- Якщо з дитиною зазвичай чесні – він вчиться справедливості.
- Якщо дитина живе з відчуттям безпеки – він вчиться вірити.
- Якщо дитину часто схвалюють – він вчиться добре до себе відноситися.
- Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе потрібним – він вчиться знаходити на цьому світі любов.
Для підвищення психологічної культури всіх учасників педагогічного процесу пропонується тематичні, групові заняття (онлайн зустрічі в ZOOM), психологічна просвіта здійснюється відповідно до річного плана роботи та за допомогою соціальних мереж:
https://classroom.google.com/u/2/c/NTI2OTgzMzU4ODE1?hl=ru
https://t.me/+emRy1SLnq1diYTJi